Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Élet 40 felett:)

Élet 40 felett.)J

Képzeld el, hogy valakinek fiatalon, huszonéves korában nincs súlyproblémája. Boldogan éli az életét, ehet akármennyit, hiszen az egész napos mászkálás során a szervezete feldolgozza az összes elfogyasztott kalóriát.

Azonban ahogy telik az idő, úgy harminc éves kora körül megjelenik egy kis pocakja. Semmi komoly – gondolja magában. De idővel a pocak tovább növekszik, és negyven évesen már túlsúlyos lesz. Későn kap észbe. És ekkor jön a baj – nem tud fogyni. Úgy gondolja ennek csakis az életkor az oka, ilyen idősen már nincs esély a súlyvesztésre. De ez tévedés – fogyni bármikor, bárkinek lehetséges. Akkor mégis mi a probléma?

Felnőttként a gyerekkorban megszokott étkezési szokások rabjai vagyunk. Azonban ahogy idősödünk, úgy csökken a kalóriakeretünk is. Hiába fogyasztottunk el nyugodt szívvel több tábla csokoládét fiatalabb korunkban, az életkorok gyarapodásával ez már nem marad büntetlenül. Ilyenkor már nem használjuk fel a magasabb kalóriakeretet, a felesleg pedig elraktározódik.

A 65 év feletti emberek 80%-a túlsúlyos vagy elhízott – nem véletlenül.

Ennek elkerülése csakis a tervezett táplálkozással lehetséges!

Ezt pedig saját magadnak kell kialakítanod, azzal, hogy tudatosan éled a mindennapjaidat. Az étkezésekre kellő időt hagyj, és minden esetben ügyelj a magasságodnak és az életkorodnak megfelelő kalóriakeret betartására. Amennyiben lehetőséged van – és ez nem jelent komoly problémát – időnként egyél kevesebbet, hogy így is megkönnyítsd a tartós fogyást.

Úgy érzed, mindent megteszel azért, hogy leadd a feleslegedet, mégsem moccan a mérleg nyelve? Hiába veted be az egyik legjobb zsírégető sportot, a futást, ha ezeket a hibákat követed el:

 

1. hiba: mindig ugyanúgy futsz

Az edzésben a változatosság nagyon fontos, mert a terheléshez könnyen hozzászokik a tested, így egy idő után megáll a fejlődésben. Szóval, ha mindig ugyanannyit, és ugyanolyan gyorsan futsz, akkor egy bizonyos idő elteltével már kevesebb kalóriát éget el a szervezeted ugyanazzal az edzéssel. Éppen ezért váltogasd a távokat, a tempót, és a legjobb, ha más tréningeket (erősítés, bringázás, jóga, TRX) is beiktatsz!

2. hiba: egyre hosszabb távokat futsz, de a megszokott tempóban

Érdemes beiktatnod az edzésprogramodba olyan napokat, amikor nagyobb intenzitással dolgozol, mint egyébként. Ez nem csak a futásra, de minden más kardió mozgásformára érvényes szabály. Napjainkban a legnépszerűbb, és zsírégetés tekintetében a leghatásosabb módszer a HIIT, amit bármilyen edzéstípuson lehet alkalmazni.

Ennek lényege, hogy mondjuk kiegyensúlyozott intenzitás helyett úgy futsz, hogy 10X1 percig „sprintelsz”, és közte 2 percig sétálsz. Látványos eredményt érhetsz el így!

3. hiba: túl sokat futsz (jól olvastad)

Egyrészt érdemes váltogatnod az edzéstípusokat, másrészt a PIHENŐNAPOKRA (!) is nagy hangsúlyt kell fektetni. Ugyanis, ha túlzásba viszed az edzést, a szervezeted számára ez olyan, mint a stressz. A stressz pedig felborítja a hormonháztartást, ez pedig megakadályozhat abban, hogy leadd a fölös kilókat. Figyelj oda arra, hogy megfelelően táplálkozz, eddz, és pihenj!